זקוק לחשמלאי?

שלח לנו קריאה ומיד נשוב אליך!

תקלות חשמל נפוצות בבאגי וטרקטורנים וכיצד למנוע אותן

רכיבה על באגי וטרקטורונים היא חוויה מלאת אדרנלין והרפתקאות, אך כדי ליהנות ממנה בצורה בטוחה ומהנה, חשוב להכיר את התקלות הנפוצות במערכות החשמל של כלי רכב אלה וכיצד ניתן למנוע אותן. בעיות חשמליות עלולות לגרום להשבתת הכלי, לפגוע בביצועים או אפילו לסכן את הרוכב. לכן, חשוב להבין מהן התקלות הנפוצות, מה הגורמים להן וכיצד ניתן להקדים תרופה למכה באמצעות תחזוקה נכונה וטיפול בזמן. במאמר זה נסקור את תקלות החשמל הנפוצות ביותר בבאגי ובטרקטורונים, ונציע דרכים פשוטות ויעילות למניעתן, כדי שתוכלו להמשיך לרכב בראש שקט ובבטיחות מרבית.

מהן התקלות החשמליות הנפוצות?

סוללה ריקה או מקולקלת

כמעט כולנו היינו שם. פתאום, בבוקרו של יום טיול, הטרקטורון לא מתניע. סוללה ריקה היא אחת התקלות הנפוצות ביותר ויכולה להתרחש מכמה סיבות:

  • אי טעינת הסוללה באופן קבוע

  • נזילות קורוזיה במגעי הסוללה

  • סוללה ישנה שסיימה את תפקידה

אז איך מונעים את זה? השתדלו לבדוק את מצב הסוללה לפני כל טיול, נקו את הקורוזיה הידועה לשמצה מהמגעים והחליפו סוללה ישנה בזמן.
 

חיווט ונפילת מתח

המון תקלות נסתרות עלולות לנבוע מחיווט לא תקין. נפילת מתח ברכיבים השונים עלולה להוביל לכיבוי המנוע, איבוד כוח והמון כאב ראש.
 

מה עושים? לוקחים את הטרקטורון לבדיקה על ידי חשמלאי רכב מקצועי בתדירות קבועה. כמו כן, כדאי לוודא שאין עומסים מיותרים על המערכת החשמלית על ידי התקנת רכיבים בלתי מותאמים. תקלות חשמל נפוצות אלו עלולות להתרחש גם ברכבי באגי, יצא לנו כבר להיתקל במספר תקלות חשמל בבאגי של חברת ימאהה, אך תקלות אלו יכולות לקרות אצל כל היצרניות ואינן בהכרח מעידות על טיב המוצר.
 

רכיבי מערכת ההצתה והאלטרנטור

מראשון למצבר למערכת הצתה

אלטרנטור שאינו פועל באופן תקין הוא סימן לצרות. כשהאלטרנטור לא נטען כראוי, הסוללה לא תטען, ומערכת החשמל של הטרקטורון תיכנס למצב ירוד. בנוסף, אל תתעלמו מתקלות עם מערכת ההצתה, שמתחילה מהרגע שסובבים את המפתח במתנע.
 

פתרון? בדקו את האלטרנטור ומערכת ההצתה בתדירות שנקבעת על פי יצרן הרכב, והקפידו על תחזוקה נאותה. אם קיים חשש לתקלה, אל תהססו להביא את הרכב לבדיקה מפורטת.
 

מנגנוני חיישנים

חיישנים הם התחום החשמלי המתפתח ביותר ברכבי השטח. חדשות מדהימות אמנם, אך עלויות התיקון עלולות להיות כבירות.

  • חיישן מצערת

  • חיישן קרינת מנוע

  • חיישן לחץ שמן

החיישנים הללו הם קריטיים למערכת, ויש לבדוק אותם באופן תקופתי. הם מאפשרים למחשב ברכב לקבל החלטות בזמן אמת, ולתווך נתונים לגורם המנחה במוסך.
 

מערכת התאורה וההשפעות של תקלות חשמליות עליהןפנסים וכבלים

נכון שאין טעם בטיול לילי אם הפנסים כבויים. הרבה תקלות מתרחשות במערכת התאורה, שהן קריטיות בשטח. חוטי תאורה שבורים, מגעים חרוכים ופנסי לד שפשוט כבו – כל אלה יכולים להרוס את הטיול.
 

טריק יעיל: בדקו את הפנסים והחוטים לפחות פעם בחודש. ודאו שנורה תקינה ונקייה ושמערכת התאורה כולה מחוברת באופן תקין.
 

כבלים ואיטום

חשמל ומים בדרך כלל לא מתחברים טוב. תקלות רבות נגרמות ממערכות חשמל שאינן אטומות כראוי, במיוחד בטרקטורונים שאמורים להיכנס לפעמים לאזורים לחים או בוציים.
 

שימו לב לשיטת האיטום של כל רכיב ורכיב, היו ערניים כאשר מדובר בתקלות בלוח שחוק או בלוח נשארות (PCB) באזור חשוף לפגיעות.
 

מבעיית סוללה ועד לחיישן בעייתי, תקלות חשמליות הן מציקות – אך בהחלט ניתן להתגבר עליהן עם תחזוקה קבועה ועין ביקורתית. כך תוכלו להמשיך לנסוע ולהנות מהשקט והשלווה של הטבע, במקום להתעסק עם בעיות תוך כדי הטיול.